base-728x90.jpg

Bir Gözüm Ben, Mekanik Bir Göz | Zilberman Gallery–İstanbul

94.179 izlendi

Bir Gözüm Ben, Mekanik Bir Göz

14 Mayıs – 5 Temmuz, 2019

Zilberman Gallery–İstanbul 

 

Zilberman Gallery–İstanbul, Naz Beşcan’ın küratörlüğünde düzenlenen ‘Bir Gözüm Ben, Mekanik Bir Göz’ isimli grup sergisini sunmaktan mutluluk duyar. Heba Y. Amin, Janet Bellotto, Burçak Bingöl, Antonio Cosentino, Elmas Deniz, Sophie Dupont, Ahmet Elhan, Pedro Gómez-Egaña ve Begüm Yamanlar’ın çalışmalarını bir araya getiren sergi, 14 Mayıs – 5 Temmuz 2019 tarihleri arasında Zilberman Gallery–İstanbul’un Mısır Apartmanı’ndaki ana sergi mekanında izlenebilir.

‘Bir Gözüm Ben, Mekanik Bir Göz’ sergisi adını Dziga Vertov’un kuramlarından alır. ‘Kameralı Adam’ filminin avangard yönetmeni için kamera insan gözünün bir uzantısıdır. Fakat gözü gölgede bırakmaktan da geri kalmaz. Kamerayı tutan kişi, adeta cep telefonu kameralarıyla olan güncel ilişkimizde olduğu gibi, bir siborg’a dönüşür. Kameranın arkasındakinin görmeyi seçtiği her ne ise, makine onu kaydeder. Kameranın olanak verdiği seçim ve montaj işlemleri, yeni anlatılar ve hatta gerçeklikler yaratılmasına yardımcı olur.

Bu gözle sergi, sanatçıların kamerayı hem fotoğraf hem de video için bir araç ya da konunun ta kendisi olarak nasıl ele aldıklarına bakar. Göz, baskın kültürdeki gözsel merkezciliğin bir sonucu olarak gündelik hayatın olduğu kadar güncel sanatın da üretiminde ve deneyiminde ön plandadır. ‘Bir Gözüm Ben, Mekanik Bir Göz’, bakış, gözetleme ve dokümantasyon gibi konular üzerinden, görüş ve görmenin politik bağlantılarına dair çözümlenmemiş soruları görünür kılmayı amaçlar.

The Pupil of The Mosquito’s Eye, 2016 başlıklı video yerleştirmesinde Heba Y. Amin’in portresi kameranın önünde belirip kaybolur. Yerleştirmenin nostaljik teknolojisinin içinde hapsolmuş gibidir. The Earth is an Imperfect Ellipsoid projesinin bir parçası olan ve Afrika kıtasındaki 5 aylık yolculuğu sırasında kaydettiği bu video ile sömürgeci arazi gözetimi ve kadın bedeninin egzotik algısı üzerine kurduğu eleştirisine devam eder. Demir heykeli A Refraction of Histories, 2018 ile Amin, optikler ve görme tarihini tekrardan ele alır, görme üzerine antik çağa ait teorileri zincirlerinden kurtarır ve onları düşünme teorilerine dönüştürür.

 

Müzik: Müzikotek
 



BENZER VİDEOLAR

ART BLOG